عمل لیزری بیرون زدگی دیسک 

بیرون زدگی دیسک یا فتق دیسک

دیسک کمر چیست؟

دیسک غضروفی واشر مانند است که بین مهره های ستون فقرات قرار دارد.

اندازه دیسک کمر چقدر است؟

ضخامت دیسک کمر بین 6 تا 10 میلی متر و قطر آن حدود 3.5 تا 4 سانتی متر میباشد.

ساختار دیسک کمر چگونه است؟

هر دیسک از یک لایه بیرونی به نام آنولوس فیبروسوس و یک لایه داخلی ژله مانند به نام نوکلئوس پولپوسوس ( همان هسته درونی دیسک ) تشکیل شده است.

لایه بیرونی دور تا دور هسته درونی را احاطه کرده است.

نقش دیسک کمر چیست؟

مهمترین وظیفه دیسک ها مهار ضربه های وارده به ستون فقرات میباشد.

این خاصیت ضربه گیری دیسک ها باعث حرکت بهتر ستون فقرات و حمل راحت تر وزن بدن می شود.

بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

هرگاه فشارهای وارده به ستون فقرات و دیسک ها خارج از تحمل آنها باشد، دیسک دچار فتق یا بیرون زدگی می شود.

در این حالت شکاف هایی بر روی لایه بیرونی دیسک ایجاد می شود و در صورت تداوم فشار، هسته داخلی دیسک از خلال این شکاف ها به بیرون دیسک رانده می شود

که به این حالت “بیرون زدگی دیسک” یا “فتق دیسک” یا “هرنی دیسک” می گویند.

انواع بیرون زدگی دیسک کمر کدام است؟

بیرون زدن دیسک میتواند بصورت سنترال (مرکزی ) یا لترال ( جانبی ) باشد.

اغلب بیرون زدگی های مرکزی بر کانال نخاعی فشار وارد کرده و باعث تنگی کانال نخاعی می شود.

همچنین بیرون زدگی های جانبی باعث فشار بر ریشه عصب های سیاتیک شده و باعث علائم معروف درد سیاتیک می شود.

بیرون زدن مهره کمر یا هرنی دیسک

بیرون زدگی دیسک کمری 4 و 5

در بین 5 دیسک کمری شایع ترین بیرون زدن مهره ستون فقرات مربوط به دیسک L4,5 می باشد چرا که بیشترین تحمل فشار بر روی این دیسک کمر است.

فتق خفیف دیسک کمر چیست؟

در نوع خفیف بیرون زدن مهره کمر، هسته مرکزی دیسک بیرون میزند ولی پاره یا کنده نمی شود.

بنابراین اگر بیمار به موقع جهت درمان مراجعه نماید با شانس بسیار بالایی بصورت غیر جراحی بهبود می یابد چرا که امروزه روشهای جدید، مدرن و غیرجراحی کم تهاجمی و لیزری بسیاری با کمک تکنولوژی (مثل PLDD) جهت درمان موثر فتق دیسک کمر و درد سیاتیک و کمردرد وجود دارد که توسط متخصص درمانهای لیزری ستون فقرات (مثل دکتر داوود محمودی) قابل ارائه می باشد.

فتق شدید دیسک کمر چیست؟

در بیرون زدگی شدید دیسک کمر هسته مرکزی دیسک دچار پارگی یا کندگی می شود که اغلب حالت اورژانسی برای بیمار ایجاد می کند.

علت بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

هرگونه فشار بر روی ستون فقرات و دیسک کمر میتواند باعث بیرون زدگی دیسک شود.

فشار مداوم مثل نشستن طولانی، ایستادن طولانی، راه رفتن طولانی و… از عوامل اصلی بیرون زدن مهره ستون فقرات می باشد.

حمل اجسام سنگین، خم و راست و دولا شدن زیاد، بالا رفتن زیاد از پله ها و… از مصادیق دیگر فشار است.

همچنین هرگونه ضربه مانند تصادفات رانندگی، زمین خوردن، پرت شدن از پله ها، آسیب ها و صدمات ورزشی نیز میتواند عامل فشار شدید باشد.

علائم فتق دیسک کمر کدامند؟

اگر بیرون زدگی دیسک بصورت مرکزی باشد باعث فشار بر کانال نخاعی و تنگی کانال شده و بصورت کمردرد ظاهر می شود که در مراحل پیشرفته تر باعث درد سیاتیک پاها خواهد شد.

اما اگر بیرون زدن مهره کمر بصورت جانبی و از یک سمت باشد باعث دردکمر و علائم سیاتیک در همان سمت می شود.

درد سیاتیک از پایین کمر شروع می شود و بسمت باسن و ران انتقال می یابد. سپس به سمت پایین تا پشت پا، بالای قوزک پا یا پنجه  امتداد پیدا کرده که به آن رادیکولوپاتی یا انتشار درد سیاتیک گفته میشود.

گاها این درد با نشستن طولانی، ایستادن طولانی، خم شدن یا دولا شدن، بلند کردن اجسام ولو سبک، و حتی برخی اوقات با عطسه یا سرفه کردن ایجاد یا بدتر می شود.

آیا بیرون زدگی دیسک کمر خطرناک است؟

اگر بیمار به موقع جهت درمان بیرون زدن مهره کمر به متخصص عمل های لیزری و غیرجراحی ستون فقرات ( مثل دکتر داوود محمودی ) مراجعه نماید، با شانس بالایی بدون جراحی درمان خواهد شد.

اما اگر درمان کامل و درستی انجام نشود و بیماری کهنه شود یعنی درد سیاتیک پیشرفت کند، و بی حسی و ضعف حرکتی پاها ایجاد شود، و یا در موارد شدیدتر ، کاهش تمایل جنسی و اختلالات ادراری و بعضا بی اختیاری ادرار اتفاق بیفتد، بنوعی یک وضعیت اورژانسی بوده و نیاز به جراحی باز فوری دارد که ممکن است فقط تسکین دهنده درد باشد و سایر مشکلات ایجاد شده با عمل جراحی بهبود نیابد. چراکه عصب سیاتیک دچار آسیب جدی شده است.

کمر درد ناشی از بیرون زدن مهره ستون فقرات

آیا بیرون زدگی دیسک کمر قابل درمان است؟

بله. تاکید می کنیم صلاح بر این است که قبل از ایجاد حالت های فوق، بیمار سریعا به فوق تخصص درمان لیزری دیسک کمر مثل دکتر داوود محمودی مراجعه کند تا با روشهای غیرجراحی بهبود یابد.

چنانچه به مرور زمان فشار بر روی عصب سیاتیک زیاد شود، ضعف شدیدی در عضلات پا ایجاد می شود که حتی در اثر عدم توجه می تواند به لاغری عضلات پاها بیانجامد.

بهترین زمان مراجعه برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر چه زمانی است؟

بهترین زمان برای مراجعه به پزشک متخصص ستون فقرات (مثل دکتر داوود محمودی، فوق تخصص درمان های لیزری ستون فقرات) زمانی است که:

  • درد شما بیش از چند هفته طول بکشد.
  • نشانه ای از بهبود درد وجود نداشته باشد.
  • درد ستون فقرات و کمر شما تشدید شود.
  • درد به سمت پاها بخصوص به زیر زانوها منتشر شود و تبدیل به درد سیاتیک شود.
  • با ضعف و بی حسی و گزگز و مورمور پا همراه شود.
  • این درد با اختلال ادراری همراه باشد.

در صورت مشاهده علائم فوق حتما با کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر تماس بگیرید.

تماس با کلینیک:

 9 – 4007 11 22 – 021

برای درمان فتق دیسک کمر به کجا مراجعه کنیم؟

شما باید به کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر مرکز فوق تخصصی عملهای بسته لیزری و کم تهاجمی ستون فقرات ( دیسک کمر، سیاتیک، تنگی کانال نخاعی ) مراجعه نمایید.

افتخار ما این است که امروزه مدرن ترین، پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای درمانی روز دنیا، همچنین بهترین و مناسب ترین تکنیک های عمل های بسته و کم تهاجمی و غیر جراحی ستون فقرات در کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر تهران (بیش از 3000 عمل لیزری موفق) جهت درد کمر و درد ستون فقرات و درد سیاتیک توسط تیم فوق تخصصی و بین المللی مجرب به سرپرستی دکتر داوود محمودی جراح مغز و اعصاب و ستون مهره و متخصص عمل های لیزری و کم تهاجمی از آلمان، جهت همه بیماران داخل و خارج کشور ارایه میشود.

 حتما قبل از اقدام به هرگونه جراحی باز با متخصصین بین المللی کلینیک سیاتیک سنتر تهران مشورت کنید.

شاید شما هم مثل هزاران بیمار دیگر و بدون انجام جراحی باز، درمان شوید!

هزینه و قیمت عمل لیزری دیسک کمر چقدر است ؟

هزینه عمل لیزری دیسک کمر به عوامل مختلفی از جمله نوع بیماری و مشکل بیمار که بعد از مراجعه حضوری و ویزیت پزشک متخصص و بررسی همه جانبه و تعیین نوع درمان، هزینه های اتاق عمل، هزینه های مصرفی و دارو و… بستگی دارد.

جهت کسب اطلاع از هزینه دقیق عمل لیزری دیسک کمر با ما تماس بگیرید:   9 – 4007 11 22 – 021 

روشهای درمانی بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

روش های درمان درد و بیماری ستون فقرات و درد سیاتیک در کل به دو دسته تقسیم می شود:

  1. انواع جراحی باز که به درمانهای تهاجمی  شناخته می شوند و دوره نقاهت طولانی تری نسبت به درمان و عمل های کم تهاجمی دارد.
  2. درمانهای لیزری دیسک کمر که به درمانهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی و غیرجراحی لیزری و عمل بسته دیسک کمر و ستون فقرات معروف هستند.

بهترین روش درمان دیسک کمر چیست؟

بسته به پیشرفت و نوع بیماری و تشخیص پزشک متخصص ستون فقرات مثل (دکتر داوود محمودی) درمانهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی و غیرجراحی لیزری بعلت کم ریسک بودن، عوارض کمتر، سرعت درمان و کوتاه بودن دوره نقاهت در وهله اول به عنوان مدرن ترین، پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای درمانی روز دنیا پیشنهاد می کند.

عمل لیزری دیسک کمر چیست؟

عمل لیزری یا (PLDD)

این روش یکی از مدرن ترین و جدید ترین درمان های غیرتهاجمی و غیرجراحی و عمل بسته جهت درد ستون فقرات و درد سیاتیک است که به آن عمل لیزری دیسک کمر و یا عمل لیزری ستون فقرات نیز گفته می شود.

درمان PLDD یا همان لیزر دیسک کمر یک درمان امن و کم ریسک و بالینی مؤثر برای بیماران در تمام سنین ( کودکان و نوجوانان تا سالمندان ) است . امروزه و با پیشرفت تکنولوژی جراحان ستون فقرات سعی میکنند با استفاده از تکنیک های جدید و بدون ریسک و هیچگونه آسیب به بافت های سالم بدن فتق دیسک کمر را در کمتر از 45 دقیقه عمل و درمان کنند.

روش PLDD  روش غیرجراحی غیرتهاجمی و بصورت عمل بسته و بدون شکاف و خونریزی بوده و بسیار امن است. عمل دیسک کمر با استفاده از لیزر یک تکنولوژی جدید و بسیار مدرن در سر تا سر کشورهای پیشرفته است که ازانرژی لیزر متمرکز برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر و کاهش فشار بر روی عصب سیاتیک استفاده می شود. بدون آنکه نیاز باشد بیمار بستری و بیهوش شود یا کمر و عضلات شکافته شود. این عمل بصورت سرپایی انجام میشود و دقت و کارایی فوق العاده بالایی دارد. موفقیت این عمل بیش از 80% است و انقلابی در جراحی ستون فقرات بپا کرده است.

در این روش درمانی، انرژی لیزر توسط یک فیبر لیزر از طریق یک سوزن توخالی قرار داده‌شده در پالپوسوس هسته تأمین می‌شود. سوزن تحت بی‌حسی موضعی در درون دیسک بیرون زده قرار ‌داده می‌شود. علاوه بر تبخیر آب، افزایش دما باعث تقلیب پروتئین و متعاقباً بازیابی طبیعت آن می‌شود. و درنتیجه منجر به کاهش دائمی فشار وارده بر کانال نخاعی و عصب های سیاتیک می‌شود.

برای درمان بیرون زدگی دیسک کمر به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

زمان  تقریبی بهبودی بین 2 تا 3 هفته است. در غیر اینصورت بیمار باید سریعا به متخصص جراح ستون فقرات و متخصص درمانهای لیزری ستون فقرات (مثل دکتر داوود محمودی) مراجعه نماید.

امروزه مدرن ترین، پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای درمانی روز دنیا، همچنین بهترین و مناسب ترین تکنیک های عمل های لیزری، بسته و غیرجراحی جهت مشکلات درد کمر، دیسک کمر و درد سیاتیک در کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر توسط تیم فوق تخصصی دکتر داوود محمودی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات و سایر همکاران در ایران و جهت همه بیماران داخل و خارج کشور ارایه میشود.

 حتما قبل از اقدام به جراحی باز با ایشان مشورت کنید.

شاید شما هم مثل هزاران بیمار دیگر ایشان، بدون انجام جراحی باز، درمان شوید!

 

هزینه عمل دیسک کمر با لیزر در تهران

هزینه عمل به عوامل مختلفی از جمله نوع بیماری و مشکل بیمار که بعد از مراجعه حضوری و ویزیت پزشک متخصص و بررسی همه جانبه و تعیین نوع درمان، هزینه های اتاق عمل، هزینه های مصرفی و دارو و… بستگی دارد.

جهت کسب اطلاع از هزینه دقیق عمل لیزری دیسک کمر با ما تماس بگیرید:   9 – 4007 11 22 – 021 

عمل دیسک کمر با لیزر در تهران

عمل لیزری دیسک کمر در کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر تهران با پیشرفته ترین و مدرن ترین و مجهزترین تکنولوژی و دستگاههای روز آلمان و آمریکا تحت نظر متخصص جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات جناب آقای دکتر محمودی (فلوشیپ ستون فقرات از آلمان) و تیم فوق تخصصی ایشان صورت می پذیرد.

کلینیک بین المللی “سیاتیک سنتر” تحت مشارکت گروه GP MIS

(گروه متخصصین پزشکی ایران آلمان)

می باشد که 3 شعبه در تهران، هانوفر آلمان و دبی دارد.

عمل دیسک با کمک لیزر (PLDD) در کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر تهران از روی پوست بصورت زیر انجام میشود:

درمان PLDD باعث رفع فشار داخلی دیسک می شود. این عمل از طریق انعقاد و کوچک شدن بخش مرکزی دیسک، توسط انرژی لیزر صورت می پذیرد.

با عمل لیزری دیسک کمر، یک خلأ نسبی در دیسک ایجاد می‌شود، درنتیجه فتق دیسک کمر به عقب برگشته و فشار از ریشه‌های عصبی برداشته می‌شود و در پی آن درد تسکین می‌یابد.

نتایج و آثار بهبود فرد در این روش معمولاً به سرعت نمایان می شود.

عمل دیسک کمر با لیزر بهتر است یا باز؟

عمل لیزری، با کمترین تهاجم، مقرون‌ به‌ صرفه بوده و دردهای آزاردهنده پس از عمل را برای بیماران به همراه نخواهد داشت.

بیماران پس از اتمام عمل لیزری دیسک کمر از روی تخت تنها با یک پانسمان کوچک بلند شده و به خانه برمی‌گردند و به مدت 24 ساعت در رختخواب استراحت نمایند.

سپس بیماران به‌تدریج شروع به راه رفتن می‌کنند (تا 1500 متر). معمولاً ظرف 4 تا 5 روز می‌توانند به سرکار و زندگی عادی خود بازگردند.

 مزایای کلیدی این روش عبارت‌اند از:

یکی از مزایای کلیدی و مهم جراحی لیزری استفاده از بی‌حسی موضعی، بهبودی سریع و کاهش عوارض جانبی در مقایسه با روش‌های تهاجمی مانند عمل باز است.

از دیگر مزایای عمل لیزری دیسک کمر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • بدون نیاز به برش
  • بدون ایجاد جای زخم
  • بدون بیهوشی عمومی و بیمار دچار عوارض داروهای بیهوشی نمیشود.
  • بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان و به صورت سرپایی
  • دوره کوتاه بهبودی
  • و همچنین هزینه آن حدودا یک‌سوم تا یک‌دوم هزینه‌های جراحی‌های متداول می‌باشد (هزینه درمان به حداقل رسیده است و بهینه‌سازی شده است).
  • باعث چسبندگی اطراف کانال و طناب نخاعی در آینده نمی شود. آسیب های عصبی نخاعی احتمالی ناشی از جراحی باز، ایجاد نمیشود.
  • احتمال عفونت بسیار کم میشود.

میزان موفقیت جراحی دیسک کمر با لیزر از 72 تا 89 درصد متغیر است و دقت فوق العاده بالایی دارد. (طبق نتایج تحقیق بر روی 12539 بیمار در آمریکا)

ورزشهای مناسب برای بیرون زدن مهره کمر؟

ورزشهای سبک و تمرینات مفیدی که می‌توانند به کاهش درد بیرون زدن مهره و دیسک کمر کمک کنند عبارت‌اند از:

  • آبدرمانی
  • یوگا
  • شنا کردن
  • پیاده‌روی
  • تمارین کششی