انواع درمانهای لیزری تنگی کانال نخاعی

تنگی کانال نخاعی چیست ؟

هرگونه عاملی که باعث باریک شدن یا تنگ شدن و یا بطور کلی باعث کم شدن فضای داخلی کانال نخاع شود، تنگی کانال نخاع اتفاق میفتد.

مثل بیرون زدگی دیسک، جابجایی یا سرخوردگی مهره ها، انحراف ستون فقرات و…

با توجه به اینکه تنگی کانال نخاعی باعث فشار بر روی نخاع و ریشه های اعصاب نخاعی ( مثل سیاتیک ) بوده و در نتیجه باعث له شدگی و از کار افتادن آنها می شود، در صورت عدم درمان به موقع خطرناک خواهد بود چرا که ممکن است باعث آسیب های جدی و دائمی شود.

علائم تنگی کانال نخاعی چیست ؟

درد در تنگی کانال نخاعی می تواند بصورت های زیر ظاهر شود :

  • درد می تواند بصورت سفتی و خشکی ظاهر شود.
  • درد می تواند بصورت احساس ناراحتی حین پوزیشن ها و حالات مختلف ظاهر شود.
  • درد می تواند بصورت اسپاسم و قولنج عضلانی ظاهر شود.
  • درد می تواند بصورت درد و احساس ناراحتی حین فعالیت و ورزش و حتی حین استراحت ظاهر شود.
  • همچنین درد می تواند بصورت درد منتشر به سایر نواحی و قسمت ها ظاهر شود.

عدم درمان به موقع تنگی کانال نخاعی چه عوارضی دارد ؟

اگر درمان کامل و درستی انجام نشود و بیماری کهنه شود یعنی درد سیاتیک پیشرفت کند، و بی حسی و ضعف حرکتی پاها ایجاد شود، و یا در موارد شدیدتر ، کاهش تمایل جنسی و اختلالات ادراری و بعضا بی اختیاری ادرار اتفاق بیفتد، بنوعی یک وضعیت اورژانسی بوده و نیاز به جراحی باز فوری دارد که ممکن است فقط تسکین دهنده درد باشد و سایر مشکلات ایجاد شده با عمل جراحی بهبود نیابد. چراکه عصب سیاتیک دچار آسیب جدی شده است.

درمان تنگی کانال نخاعی به چه صورت است ؟

اگر بیمار به موقع جهت درمان تنگی کانال نخاعی به متخصص عمل های لیزری و غیرجراحی ستون فقرات ( مثل دکتر داوود محمودی ) مراجعه نماید، با شانس بالایی بدون جراحی درمان خواهد شد.

روش های تنگی کانال نخاعی در کل به دو دسته تقسیم می شود:

  1. انواع جراحی باز که به درمانهای تهاجمی  شناخته می شوند و دوره نقاهت طولانی تری نسبت به درمان و عمل های کم تهاجمی دارد.
  2. درمانهای لیزری که به درمانهای غیرتهاجمی و کم تهاجمی و غیرجراحی لیزری و عمل بسته معروف هستند.

درمان بدون جراحی ستون فقرات و تنگی کانال نخاعی در کلینیک سیاتیک سنتر چگونه است ؟

درمانها در کلینیک سیاتیک سنتر بصورت غیر جراحی و لیزری انجام می شود.

افتخار ما این است که امروزه مدرن ترین، پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای درمانی روز دنیا، همچنین بهترین و مناسب ترین تکنیک های عمل های بسته و کم تهاجمی و غیر جراحی تنگی کانال نخاعی در کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر تهران (بیش از 3000 عمل لیزری موفق) توسط تیم فوق تخصصی و بین المللی مجرب به سرپرستی دکتر داوود محمودی جراح مغز و اعصاب و ستون مهره و متخصص عمل های لیزری و کم تهاجمی از آلمان، جهت همه بیماران داخل و خارج کشور ارایه میشود.

 حتما قبل از اقدام به هرگونه جراحی باز با متخصصین بین المللی کلینیک سیاتیک سنتر تهران مشورت کنید.

شاید شما هم مثل هزاران بیمار دیگر و بدون انجام جراحی باز، درمان شوید!

عمل کم تهاجمی ستون فقرات و تنگی کانال نخاعی چیست ؟

 این روش یکی از مدرن ترین و جدید ترین درمان های غیرتهاجمی و غیرجراحی و عمل بسته جهت درمان تنگی کانال نخاعی است. به آن عمل لیزری ستون فقرات نیز گفته می شود.

این عمل در عین سادگی، بسیار فوق تخصصی و حساس است. و کوچکترین اشتباه باعث آسیب جدی بیمار خواهد شد. بنابراین در پیشرفته ترین مراکز ستون فقرات دنیا و فقط و فقط توسط جراح متخصص عمل های لیزری (مثل جناب استاد آقای دکتر داوود محمودی) و در کلینیک سیاتیک سنتر انجام می شود. لذا جراحان مغز و اعصاب و ستون مهره بعد از انجام و تجربه هزاران جراحی باز و پس از گذراندن دوره های فوق تخصصی، تازه مجاز به انجام این عمل بسته و حساس خواهند بود.

هدف از عمل لیزری رفع تنگی کانال نخاعی است.

این عمل لیزری، زیر دوربین های مخصوص و در اتاق عمل بسیار مجهز کلینیک سیاتیک سنتر تهران انجام می شود و با کمک سوزن های مخصوص و با کمک حرارت اشعه لیزر انجام می شود تا فشار از روی عصب سیاتیک و کانال نخاعی برداشته شود و تنگی کانال نخاعی برطرف شود.

در کلینیک سیاتیک سنتر تهران نیز همگام با مراکز پیشرفته دنیا، عمل لیزری تنگی کانال نخاعی جهت کلیه بیماران داخلی و خارجی با موفقیت و تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی پوست کمر انجام می‌شود. در این عمل بیمار بیهوش نمی شود، بی حس نخاعی کمر به پایین نمی شود.

در حین عمل لیزری پوست کمر بیمار شکافته نمی شود و زخم یا بخیه ندارد.

بعد از عمل لیزری بیمار نیاز به بستری در کلینیک ندارد و بعد از عمل، معمولاً ظرف 2 تا 3 روز می‌تواند به سرکار خود بازگردد.

البته تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع درمان، بر حسب شرایط بیمار و پس از معاینه توسط پزشک متخصص مربوطه تجویز می‌شوند. نه متخصص غیر مرتبط !

مزایای جراحی لیزری و غیر جراحی تنگی کانال نخاعی چیست ؟

هزینه و قیمت عمل لیزری دیسک کمر چقدر است ؟

هزینه عمل لیزری دیسک کمر به عوامل مختلفی از جمله نوع بیماری و مشکل بیمار که بعد از مراجعه حضوری و ویزیت پزشک متخصص و بررسی همه جانبه و تعیین نوع درمان، هزینه های اتاق عمل، هزینه های مصرفی و دارو و… بستگی دارد.

جهت کسب اطلاع از هزینه دقیق عمل لیزری دیسک کمر با کلینیک سیاتیک سنتر تماس بگیرید:   9 – 4007 11 22 – 021 

علت درد بعد از عمل تنگی کانال نخاعی چیست ؟

با توجه به اینکه عمل لیزری تنگی کانال نخاعی بصورت سرپایی و بدون بیهوشی و بدون زخم و در عرض تقریبا نیم ساعت انجام می شود، بیماران پس از عمل درد چندانی نخواهند داشت و فقط احساس درد مختصری در ناحیه سوزن ها دارند مشابه درد آمپول زدن !

مراقبت های بعد از عمل لیزری تنگی کانال نخاعی چیست ؟

مراقبت های کلی شامل عدم حمل بار سنگین یا دولا راست شدن زیاد و موارد مشابه کفایت می کند.

کلا چون این عمل در کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر و توسط متخصصین بین المللی ستون فقرات ( مثل دکتر داوود محمودی ) و با روش های مدرن و روز دنیا و بصورت سرپایی انجام می شود ، بیماران خیلی نیاز به استراحت مطلق طولانی مدت در منزل و بی تحرکی ندارند و میتوانند پس از 2 تا 3 روز استراحت به فعالیتهای شغلی خود بازگردند.

 

چرا بعد از عمل تنگی کانال نخاع هنوز نمیتوانم خوب راه بروم ؟

 

اگر درمان به موقع جهت تنگی کانال نخاع انجام نشود باعث کهنه شدن بیماری خواهد شد و این به معنای آسیب عصب سیاتیک میباشد، در نتیجه بیمار در راه رفتن دچار مشکل میشود.

نحوه خوابیدن تنگی کانال نخاعی ؟

بهترین روش برای افراد مبتلا به تنگی کانال نخاعی خوابیدن به پهلو و جمع کردن پاها در شکم است.

اگر این روش برای بیمار قابل تحمل نباشد، میتوانند طاق باز خوابیده و زیر ران ها بالشی قرار دهند.

 

ورزش های مضر برای تنگی کانال نخاعی ؟

کلیه ورزشها و تمارینی که جهش و پرش داشته باشد ( مانند طناب زدن )، یا باعث تا شدن کمر شود ( مانند دراز و نشست )، یا بلند کردن و حمل اجسام و وزنه های سنگین ( مانند وزنه برداری یا پاور لیفتینگ ) برای بیماران مبتلا به تنگی کانال نخاعی مضر است.

به این دسته از بیماران توصیه میشود ورزشها و حرکات کششی را بیشتر انجام دهند.