درمان درد سیاتیک با لیزر

سیاتیک چیست؟

عصب سیاتیک از به هم پیوستن ریشه های عصبی نخاعی پایین کمر تشکیل میشود و از کمر به سمت لگن و باسن و سپس به سمت کل پا امتداد می یابد و ریشه های انتهایی آن به نوک انگشتان پا میرسد.

ریشه های عصب سیاتیک در طول مسیر به کل عضلات ناحیه عصبدهی میکنند. این عصب از جمله بزرگترین و طولانی ترین عصب های بدن است.

هر عاملی که بر روی این عصب یا شاخه های آن فشار وارد کند میتواند باعث درد سیاتیک شود. که این درد میتواند از کمر تا لگن و باسن و کل پا انتشار یابد.

عصب سیاتیک در پشت ساق پا به دو شاخه تقسیم می شود، یکی از پشت ساق به کف پا می رود و دیگری از کناره ساق و روی مچ پا می گذرد، بنابراین ممکن است درد تنها در قسمت خارج ساق پا و بدون کمر درد باشد اما درد اصلی، درد سیاتیک است.

این درد معمولا در افراد بین 20 تا 50 سال شایع تر است، اما امروزه و با شیوع زندگی کم تحرک و پشت میز نشستن طولانی و گاهی حرکت های غلط در طول روز و حتی در باشگاه های ورزشی این بیماری در هر سنی حتی نوجوانان دیده میشود! بسیاری از مردم درد سیاتیک را صرفا به عنوان یک درد انتشاری از کمر به ران و ساق پا می دانند، در حالیکه در بسیاری از مواقع به صورت کلاسیک ظاهر نمیشود. مثلا بیمار گاهی فقط در یک قسمت از مسیر عصب سیاتیک یا حتی فقط در انگشتان پا درد یا بی حسی احساس می کند

 

علائم درد سیاتیک؟

فتق دیسک یا بیرون زدگی دیسک یا هرنی دیسک معمولا با علایم زیر همراه است:

  • درد و بی‌حسی که اغلب در یک سمت وجود دارد ولی برخی اوقات ممکن است دو طرفه باشد.
  • دردی که به پا انتشار می یابد.
  • این درد شب‌ها یا با انجام حالات خوابیدن شدت می‌گیرد.
  • درد سیاتیک دردی است که بعد از نشستن طولانی یا ایستادن طولانی شدت می‌گیرد.
  • دردی که بعد از پیاده‌روی‌ بیشتر می شود.
  • ابن درد ممکن است باعث ضعف عضلانی و کم زور شدن پاها شود
  • درد سیاتیک دردی است که می تواند همراه با مورمور شدن، گزگز یا سوزش در مناطق مختلف کمر، لگن، باسن و نواحی مختلف پا باشد.

پس، درد سیاتیک و کمردرد علائم گوناگونی دارد. برخی از علائم فوق می تواند بتدریج یا همزمان ظاهر شود.

 

تشخیص درد سیاتیک؟

هر عاملی که بر روی عصب سیاتیک یا شاخه های آن فشار وارد کند میتواند باعث درد سیاتیک شود. که این درد میتواند از کمر تا لگن و باسن و کل پا انتشار یابد.

عصب سیاتیک در پشت ساق پا به دو شاخه تقسیم می شود، یکی از پشت ساق به کف پا می رود و دیگری از کناره ساق و روی مچ پا می گذرد، بنابراین ممکن است این درد تنها در قسمت خارج ساق پا و بدون کمر درد باشد.

کلینیک سیاتیک سنتر، برای درد سیاتیک درمان‌های لیزری بسته بدون جراحی ارائه میکند که مزایای بسیاری دارد:

 

انواع درمان های غیر جراحی درد سیاتیک :

روش های غیرتهاجمی و کم تهاجمی و غیرجراحی و عمل بسته جهت درد سیاتیک در کل به دو دسته تقسیم می شود:

  1. روش های تسکینی
  2. روش های درمانی

روشهای “تسکینی” درد سیاتیک :

این روش ها شامل انواع تزریق اپیدورال، تزریق فورامینال، تزریق کورتون، بلوک عصبی، رادیو فرکؤنسی RF و … می باشد.

توجه: تزریق ژل عموما مربوط به مفاصل بزرگ مثل زانو و شانه بوده لذا در ستون فقرات کاربرد مفید چندانی ندارد.

نکته مهم: استفاده از اوزون طی بخشنامه سال 2016 سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA ) ممنوع شده است. زیرا خطر فلجی دارد.

روشهای “درمانی” درد سیاتیک :

در این روش های درمانی، بر عکس روش های تسکینی، هدف از بین بردن درد و مشکل است.

 1- عمل با لیزر یا عمل لیزری :

این روش یکی از مدرن ترین و جدید ترین درمان های غیرتهاجمی و غیرجراحی و عمل بسته جهت درمان درد ستون فقرات و درد سیاتیک است.

این عمل در عین سادگی، بسیار فوق تخصصی و حساس است. و کوچکترین اشتباه باعث آسیب جدی بیمار خواهد شد. بنابراین در پیشرفته ترین مراکز ستون فقرات دنیا و فقط و فقط توسط جراح متخصص عمل های لیزری (مثل جناب استاد آقای دکتر داوود محمودی) و در کلینیک سیاتیک سنتر انجام می شود. لذا جراحان مغز و اعصاب و ستون مهره بعد از انجام و تجربه هزاران جراحی باز و پس از گذراندن دوره های فوق تخصصی، تازه مجاز به انجام این عمل بسته و حساس خواهند بود.

هدف از عمل لیزری درد سیاتیک، رفع فشار از روی عصب سیاتیک و رفع تنگی کانال نخاعی است.

این عمل لیزری، زیر دوربین های مخصوص و در اتاق عمل بسیار مجهز کلینیک سیاتیک سنتر تهران انجام می شود و با کمک سوزن های مخصوص و با کمک حرارت اشعه لیزر انجام می شود.

در کلینیک سیاتیک سنتر تهران نیز همگام با مراکز پیشرفته دنیا، عمل غیر جراحی درد سیاتیک جهت کلیه بیماران داخلی و خارجی با موفقیت و تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی پوست کمر انجام می‌شود.

در این عمل بیمار بیهوش نمی شود، بی حس نخاعی از کمر به پایین نمی شود.

در حین عمل پوست کمر بیمار شکافته نمی شود. و بعد از عمل زخم یا بخیه وجود ندارد.

بعد از اتمام عمل غیر جراحی و لیزری درد سیاتیک بیمار نیاز به بستری در کلینیک سیاتیک سنتر تهران ندارد و بعد از عمل، معمولاً ظرف 2 تا 3 روز می‌تواند به سرکار خود بازگردد.

2- عمل به کمک آندوسکوپی (ESS) :

این روش نیز یکی از مدرن ترین درمان های کم تهاجمی و غیرجراحی جهت درمان درد سیاتیک است.

عمل آندوسکپی دیسک کمر جهت دیسک های پاره شده یا کنده شده یا برخی از انواع تنگی کانال نخاع استفاده می شود که باعث درد شدید سیاتیک شده اند.

این عمل نیز در عین سادگی، بسیار فوق تخصصی و حساس است و کوچکترین اشتباه باعث آسیب جدی بیمار خواهد شد.

این عمل امروزه در پیشرفته ترین مراکز ستون فقرات دنیا و فقط و فقط توسط جراح متخصص عمل های کم تهاجمی (مثل جناب استاد آقای دکتر داوود محمودی) انجام می شود.

لذا جراحان مغز و اعصاب و ستون مهره‌ها بعد از انجام و تجربه هزاران جراحی باز و پس از گذراندن دوره های فوق تخصصی، تازه مجاز به انجام این عمل بسته و حساس خواهند بود.

هدف از عمل آندوسکپی دیسک کمر و یا عمل آندوسکپی ستون فقرات، رفع فشار دیسک پاره شده و رفع تنگی کانال نخاعی حاصله است.

در این عمل ها، سوراخی به اندازه قطر یک خودکار روی پوست ایجاد می شود تا دوربین آندوسکوپ به داخل فرستاده شود و جراح با عمل آندوسکوپی تنگی کانال نخاعی را برطرف نماید.

این عمل دوره نقاهت طولانی نداشته و بیماران بزودی به فعالیت عادی برمی گردند.

البته تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع درمان، بر حسب شرایط بیمار و پس از معاینه توسط پزشک متخصص مربوطه تجویز می‌شوند. نه متخصص غیر مرتبط !

برای درمان درد سیاتیک به چه متخصصی مراجعه کنیم؟

زمان تقریبی بهبودی درد های اولیه سیاتیک بین 2 تا 3 هفته است. در غیر اینصورت بیمار باید سریعا به متخصص جراح ستون فقرات و متخصص درمانهای لیزری ستون فقرات (مثل دکتر داوود محمودی) مراجعه نماید.

امروزه مدرن ترین، پیشرفته ترین و جدید ترین روشهای درمانی روز دنیا، همچنین بهترین و مناسب ترین تکنیک های عمل های لیزری، بسته و غیرجراحی جهت مشکلات درد کمر، دیسک کمر و درد سیاتیک در کلینیک بین المللی سیاتیک سنتر توسط تیم فوق تخصصی دکتر داوود محمودی جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات و سایر همکاران در ایران و جهت همه بیماران داخل و خارج کشور ارایه میشود.

 حتما قبل از اقدام به جراحی باز با ایشان مشورت کنید.

شاید شما هم مثل هزاران بیمار دیگر ایشان، بدون انجام جراحی باز، درمان شوید!

 

هزینه عمل سیاتیک با لیزر؟

هزینه عمل به عوامل مختلفی از جمله نوع بیماری و مشکل بیمار که بعد از مراجعه حضوری و ویزیت پزشک متخصص و بررسی همه جانبه و تعیین نوع درمان، هزینه های اتاق عمل، هزینه های مصرفی و دارو و… بستگی دارد.

جهت کسب اطلاع از هزینه دقیق عمل لیزری دیسک کمر با ما تماس بگیرید:   9 – 4007 11 22 – 021 

فیلم عمل رگ سیاتیک
چه موقع باید سیاتیک را عمل کرد؟

بهترین زمان برای مراجعه به پزشک متخصص ستون فقرات (مثل دکتر داوود محمودی، فوق تخصص درمان های لیزری ستون فقرات) برای درد سیاتیک زمانی است که:

  • درد بیش از چند هفته طول بکشد.
  • این درد هیچ روند رو به بهبودی نداشته باشد.
  • درد ستون مهره شما رو به بدتر شدن بگذارد و تشدید شود.
  • درد به سمت پاها بخصوص به زیر زانوها منتشر شود و تبدیل به درد تیر کشنده یا سوزشی شود.
  • با ضعف و بی حسی و گزگز و مورمور پاها همراه شود.
  • این درد با اختلال ادراری توأم شود.
  • بوجود آمدن درد، به علت هرگونه ضربه یا زمین خوردن ایجاد شده باشد.

در صورت مشاهده علائم فوق حتما با ما تماس بگیرید.

آیا عمل سیاتیک خطرناک است؟

البته جراحی باز سیاتیک همواره با خطرات و ریسک بالای عوارض همراه است.

ولی عمل لیزری درمان سیاتیک بسیار بی خطر است.

این عمل در عین سادگی، بسیار فوق تخصصی و حساس است. و کوچکترین اشتباه باعث آسیب جدی بیمار خواهد شد. بنابراین در پیشرفته ترین مراکز ستون فقرات دنیا و فقط و فقط توسط جراح متخصص عمل های لیزری (مثل جناب استاد آقای دکتر داوود محمودی) و در کلینیک سیاتیک سنتر انجام می شود. لذا جراحان مغز و اعصاب و ستون مهره بعد از انجام و تجربه هزاران جراحی باز و پس از گذراندن دوره های فوق تخصصی، تازه مجاز به انجام این عمل بسته و حساس خواهند بود.

این عمل لیزری، زیر دوربین های مخصوص و در اتاق عمل بسیار مجهز کلینیک سیاتیک سنتر تهران انجام می شود و با کمک سوزن های مخصوص و با کمک حرارت اشعه لیزر انجام می شود تا فشار از روی عصب سیاتیک و کانال نخاعی برداشته شود و تنگی کانال نخاعی برطرف شود.

در کلینیک سیاتیک سنتر تهران نیز همگام با مراکز پیشرفته دنیا، عمل لیزری تنگی کانال نخاعی جهت کلیه بیماران داخلی و خارجی با موفقیت و تنها با استفاده از بی‌حسی موضعی پوست کمر انجام می‌شود. در این عمل بیمار بیهوش نمی شود، بی حس نخاعی کمر به پایین نمی شود.

در حین عمل لیزری پوست کمر بیمار شکافته نمی شود و زخم یا بخیه ندارد.

بعد از عمل لیزری بیمار نیاز به بستری در کلینیک ندارد و بعد از عمل، معمولاً ظرف 2 تا 3 روز می‌تواند به سرکار خود بازگردد.

درمان سیاتیک در صورت موفقیت درمان سیاتیک برای همیشه خواهد بود.

درمان سیاتیک پای چپ و پای راست می تواند همزمان با هم یا جداگانه انجام شود.

البته تصمیم گیری در مورد انتخاب نوع درمان، بر حسب شرایط بیمار و پس از معاینه توسط پزشک متخصص مربوطه تجویز می‌شوند. نه متخصص غیر مرتبط !